Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron jest to wpływanie na wyszukiwarkę internetową w taki sposób, aby po wpisaniu interesującego nas hasła, nasza strona znajdowała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

Kiedy zaakceptujemy fakt, że żyjemy w XXI wieku, w czasach, gdy z internetu korzysta prawie każdy, szybko dojdziemy do wniosku, że strona WWW to absolutna podstawa funkcjonowania każdej firmy.

Ale sama strona to zaledwie połowa sukcesu, gdyż co komu po stronie, kiedy nikt o niej nie wie?

Według badań rynku, większość osób szukających specjalisty (np. hydraulika), wpisuje w Google lub inną przeglądarkę, interesujące go zapytanie. Jeśli osoba wyszukująca jest z Zielonej Góry, wtedy naturalnym jest wpisanie hasła „hydraulik Zielona Góra”.

wyszukiwanie strony w google

Firmy, których strony wyświetlają się wysoko pod tym hasłem, generują większość ruchu, który przekłada się na telefony od potencjalnych klientów. I takim sposobem firma X zyskuje nowego kontrahenta.

Kiedy warto skorzystać z usług specjalisty SEO?

Każdy kto zleca pozycjonowanie swojej strony (czy to osoba fizyczna, czy firma) robi to w jednym celu – aby zdobyć nowych klientów lub nowe kontakty dla własnej firmy lub działalności. Czyli jest to nic innego jak inwestycja.

Inwestycja, czyli klient wyciąga więcej niż wkłada, a to wszystko dzięki dobrze widocznej stronie internetowej.

A jak to wygląda w praktyce?

Każdy przypadek jest inny i nie ma tutaj reguły. Stopa zwrotu może być różna w zależności od branży i jest zależna nie tylko od pozycji w Google, ale także od zaangażowania właściciela firmy, który z pozycjonowania korzysta.

Ponadto jest to jedna z najtańszych form reklamy, patrząc na stosunek kosztów do zysków jakie przynosi.

Szansa dla startupów i młodych firm

Pozycjonowanie to wielka szansa dla firm, które dopiero zaczynają swoją działalność, przez co nie mają dostatecznie rozwiniętej siatki klientów. Bardzo często bywa tak, że młoda firma, która korzysta z usługi pozycjonowania generuje taki sam ruch, a niejednokrotnie nawet większy od swojej konkurencji, która na rynku istnieje od lat. Wszystko dzięki wysokim pozycjom w Google oraz temu, że w dzisiejszych czasach ciężko znaleźć osobę, która z internetu nie korzysta.

Masz pytania? Odezwij się 🙂