Strona główna » Artykuły » Jakie cechy powinien posiadać dobry specjalista SEO?

Jakie cechy powinien posiadać dobry specjalista SEO?

SEO, czyli optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych to zbiór czynności, które przez swoją złożoność, nierzadko przysparzają “seowcowi” bólu głowy. Dochodzenie latami do tego “co działa” a co “nie działa” jest ciekawym, aczkolwiek mozolnym i trudnym zajęciem. Jakie umiejętności i cechy charakteru powinien posiadać dobry specjalista SEO?

Umiejętności:

1. Skillsy pisarskie

Analiza i dobór słów kluczowych, redagowanie tekstów, poprawianie artykułów zlecanych copywriterowi – błędy językowe, gramatyczne, interpunkcyjne, powtórzenia w tekście – to wszystko oznacza krótką karierę w SEO <google_bot_crying>. Jeśli całe dnie scrollujesz fejsa i instagrama, to zakładam, że Twoja umiejętność tworzenia zdań wielokrotnie złożonych nie leży na najwyższym poziomie. Jeszcze gorzej gdy Twoja nauczycielka polskiego z podstawówki wejdzie na stronę, a Ty będziesz machał do niej z ChatBoxa “Hello, w czym mogę pomuc?”. 

2. Umiejętności analityczne

Analizowanie ze zrozumieniem wielu czynników, które w różny sposób korelują ze sobą to absolutna podstawa czynności, które wykonuje specjalista SEO

3. Skillsy psychologiczne

Działania SEO, cała strategia to wpływanie na algorytm wyszukiwarki. Według mnie jest to najważniejszy czynnik, gdyż nie umiejętności informatyczne, a psychologiczne grają tutaj pierwsze skrzypce.

4. Skillsy informatyczne

Umiejętności informatyczne seowca to rzecz ważna, jednak nie oznacza to, że musisz iść na studia. Wiedza na umówmy się – “średnim poziomie” – bez wątpienia tutaj wystarczy. Nie mylić z wiedzą teoretyczną i wiedzą nieużyteczną w kontekście SEO – filtrujemy informacje.

5. Język angielski

Polskojęzyczne strony to tylko kropla w morzu wiedzy, jakim jest Google. Jeśli nie znasz angielskiego, to zawsze możesz go poznać, a jeśli z jakichś względów nie chcesz albo nie możesz – będzie Ci o wiele trudniej, no i nie wypada w takim przypadku ustawiać rangi “seo specialist” na linkedin.

Cechy osobowościowe:

6. Upartość

Chęć uczenia się i umiejętność poświęcenia się

7. Chęć tworzenia

Jeśli chcesz być dobry, musisz robić coś nowego, coś co nie jest oczywiste, coś co nie robi każdy, musisz olać schematy i zacząć kreować, zacząć kuć nowy tunel. Jeśli chcesz opierać swoją pracę na wszelakiej maści poradnikach “krok po kroku”, to nici z seo na wysokim poziomie.

8. Out of box thinking, nieschematyczne myślenie

Nawet jeśli masz wszystkie skillsy, to jeśli jesteś nauczony działania według dokładnych wytycznych, boisz się podejmować własne decyzje, to nici z SEO na wysokim poziomie

9. Wiara w swoje umiejętności

Albo coś umiesz, albo nie, albo wiesz co robisz, albo nie. Jeśli dokonując czynność na stronie, następnego dnia z nerwowością sprawdzasz czy jest ona dalej widoczna w wynikach wyszukiwania Google, to lepiej na tym wyjdziesz współpracując z kimś, kto się na tym zna. Silnik w samochodzie też sam wymieniasz? Pytanie nie dotyczy mechaników samochodowych. 😉

Czynniki zewnętrzne:

10. Czas

Niezależnie jak wielkie są Twoje zasoby na zostanie profesjonalnym specjalistą SEO, jak duży zapas chęci i motywacji posiadasz, jeśli nie dysponujesz czasem, to nici z seo

11. Musisz to lubić

Musisz to lubić, bo jak inaczej zamierzasz poświęcić tysiące godzin na coś, czego nienawidzisz?

Podsumowanie

Skoro to czytasz to zakładam, że ten temat Cię interesuje. Piszę ten artykuł, ponieważ jeszcze możesz się wycofać. 😉

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *